Albrechtice - Bechyně 1:4 (1:2)

21.03.2010 17:00

K předposlednímu přátelskému utkání naše mužstvo zajelo opět na půdu milevské UMT. Soupeřem jim tentokrát bylo ambiciózní mužstvo Bechyně. Vedené naším bývalým hráčem Lubošem Říhou.

Úkolem tohoto utkání bylo napadání od poloviny hřiště s následným odebíráním soupeřovo míče za půlicí čárou. Ofenzivní úkol byl stanoven, že po odebrání míče musíme založit přímočarý útok s dvěmi, resp. třemi přihrávkami.

Utkání začalo tak jak jsme si určili a tak soupeř měl optickou převahu,ale naše mužstvo zužováním hřiště neumožnilo soupeři větší tlak před naší brankou.Bohužel opět naší nedůsledností,podceněním situace,nebo vlastní neschopnosti umožnilo soupeři vyhrát tak vysokým rozdílem.Soupeř byl o mnoho běhavější a na naší půlce o mnoho chytřejší. Samozřejmě fotbalovější. Proto první branka, kterou jsme obdrželi, byla z kategorie „soupeř nás přehrál“. Akce na jeden dotek a finální přihrávka byla přesná do náběhu a přesného zakončení k tyči. Tak jak se o to snažíme v tréninku. Ostatní obdržené branky byli pak z kategorie vlastní neschopností, vlastní banální chyba v rozehrávce. Druhý padl z akce na tři doteky. A to z jejich poloviny! Třetí nešťastným odkopem stopéra, který míč místo odkopu poslal za své záda a rychlý soupeř trestal. Čtvrtý pak po přihrávkách našich hráčů na vlastní půlce a následné špatné přihrávce soupeři.

Naší branku vstřelil D. Hronek přímo z rohu. Branka padla za přispění soupeře a jeho totální nepozornosti. Naše mužstvo ukázalo svoji starou tvář. Pokud je soupeř běhavější a je schopen na naší půlce presovat,tak naši hráči svou kvalitou nejsou schopni míč dopravit do soupeřova pole. Pod tlakem nikdo z našich hráčů není schopen dobrou přihrávkou nebo naopak dobrým zpracováním založit postupný útok.

Sestava: Cihla – Kolář, Hronek J. (Smola), Řeřábek, Polanský – Šabatka, Marshall, Pícha, Hronek Z. – Heine, Hronek D. (Hejný)

Chyběli: Milota (nemoc),Vyskočil(osobní věci),Lidinský (nedostavil se na sraz pro opilost)Voneš (zranění)

Branky: 15´   0:1, 17´   1:1, 40´   1:2, 45´   1:3, 60´   1:4

 

Řekli po zápase…,

Rozhodl jsem se zhodnotit nejenom tento zápas, ale s týdenním předstihem i celé zimní přípravné období. Moje úvaha se tentokrát zaměří pouze na herní část, čili na zápasy.

Fyzická připravenost našich hráčů je vždy na dobré úrovni, ale vždycky máme problémy s tou herní částí. Je pochopitelné, že kvality našich hráčů jsou postavené na fyzické připravenosti, bojovnosti a na disciplíně. Každou zimu přemýšlím co a jak udělat, aby na jaře a následně od příští sezony mužstvo hrálo nejenom bojovný fotbal s dobrou defenzivou, ale aby hrálo i fotbal pohledný. Proto i letošní příprava byla ve smyslu „nové“ záložní řady a nové hledání útočných dvojic. Vyzkoušel jsem cca 8 kombinací v záloze a čtyři různě poskládané útočné dvojice. V tuto chvíli mohu říci, že jsem pořád na začátku a definitivní rozhodnutí bohužel padne až v samotném mistrovském utkání. Generálka na soutěž měla být už definitivou, ale mé myšlenky jak vše udělat dobře mě vedou ještě k dalšímu vyzkoušení některých hráčů na určitých postech.

Sami hráči musí cítit, že ta hra a činnost jednotlivých postů, následná součinnost řad není dobrá. Věřte mi, že nad tím přemýšlím intenzivně. Víte, z různých stran slyším, že jsme tady udělali kus práce. Dali jsme do toho našeho fotbalu disciplínu, systém. Ale jak pro mě, tak i pro Vás by to mělo být málo. To, že již řadu let držíme pro naši obec tuto soutěž je asi famózní, ale na druhou stranu nejsme schopni zaznamenat posun v tabulce, který by samozřejmě znamenal větší počet vítězství a tudíž radost ze hry. Přesto, že si řada z Vás myslí o svých schopnostech asi víc než já sám, přesto, že se považujete za kvalitní hráče, tak můj názor je, že někteří ty fotbalové kvality nemají. Ale na druhou stranu je pak mým úkolem sestavit formaci hráčů, kde vypíchnu právě jejich kvality a třeba i postem, který jim sedí, naopak schovám jejich herní nekvalitu. Vždy se snažím každému hráči pomoci, aby byl součástí týmu. A tvořil jeden celek.

Nikdy jsem nekoukal na to co mi „jiní“ říkají a za co mě kritizují. Nebudu jmenovat, ale rád Vám dám příklady. V sestavě hrají hráči, kteří to moc neumí s míčem, ale úkoly, které mají, pak mužstvu pomůžou. Pak tam máme hráče, kteří to snad s míčem umí, ale zase nemají fyzické fondy. Jsou tam pak třeba posíláni až v průběhu utkání, tak aby se jejich schopnost ukázala proti unavenému soupeři. Další kategorií jsou bohužel i hráči, kteří podceňují zápasy tím, že před utkání jednoduše řečeno nedodržují životosprávu a je fuk, jestli je to z důvodů jejich myšlenek, že jsou nejlepší nebo že ten náš fotbal mají až na páté koleji. Nejhorší kategorie je pak ta skupina, která nejenom nedodrží životosprávu, ale druhý den je tak zbabělá nebo sobecká, že raději na zápas nejedou a nechají spoluhráče ve štychu. Tohle je pak pro mě nejhorší zklamání, protože si uvědomuji, že jsem slabý trenér. Ale na druhou stranu není zde jediná hybná páka na tyto „slabochy“. Děláme vše zdarma. Naopak když pak tam přijde parta kluků, kteří třeba i večer flámovali a dřou tam tak vím, že ty spoluhráče a hru mají rádi. Pro mě to vždy znamená mnoho, protože vím, že je to pak dílo společné a každý hráč má své opodstatnění.

Nebudu již dále tyto stránky otravovat svými názory, ale závěrem chci předeslat. Poslední přípravný zápas bude pro mě, ale i pro Vás poslední zkouškou ukázat na jaký post, nebo zda na první mistrák vyběhne ten, či onen. A až se tak stane, tak věřte, že to bude nejlepší možná varianta. Pochopitelně ty co do základu nepůjdou tak mi to budou zazlívat, ale opakuji. Nemám své oblíbené hráče a nikoho nepreferuji. Fotbal je pro mě něco úžasného a vítězství je pak pro mě odměna. Chtěl bych, aby toto fungovalo i u Vás. Bohužel takový názor, ale já sám zatím nemám. Přesto Vás žádám o dobrou připravenost na tento zápas. Žádám Vás i o to, abyste se, pokud možno neomlouvali a nepodceňovali tento klíčový přípravný zápas.

trenér 

Zpět